Matt Kaboom Matt Kaboom
283
BLOG

Wszyscy jesteśmy ateistami...

Matt Kaboom Matt Kaboom Kultura Obserwuj notkę 10

...tylko niektórzy bardziej.

Jeśli jesteś wierzącym, obojętnie jakiego wyznania, to spójrz proszę na tą listę:

Abzu, Afrodyta, Agni, Allah, Amenominakanushi, Amon, Anu, Anubis, Apis, Apollo, Apsu, Ares, Artemida, Asag, Asklepios, Asopos, Asteria, Atena, Aurora, Baal, Bachus, Baldur, Bellona, Brahma, Ceres, Chaos, Charon, Chloris, Chors, Chronos, Concordia, Czarnobóg, Daksza, Dazbóg, Demeter, Dewi, Diana, Dionizos, Discordia, Djaus, Doris, Durga, Echidna, Ejlejtyja, Ejrene, Enki, Enlil, Enyo, Eos, Ereb, Ereszkigal, Eris, Eros, Erynie, Eskulap, Eter, Eueucoyotl, Eurynome, Fauna, Flora, Fortuna, Freja, Frejr, Frigg, Furie, Gaja, Ganesa, Ganga, Geniusz, Hades, Hades, Hajmdal, Hebe, Hefajstos, Hel, Helios, Hemera, Hera, Hermes, Hestia, Himawanti, Honos, Horus, Huitzilopochtli, Hygieja, Hypnos, Inanna, Indra, Iszkur, Iustitia, Izyda, Jahwe, Jama, Janus, Jarowit, Jarylo, Jowisz, Junona, Kali, Kamimusubi, Ki, Klimene, Kronos, Kryszna, Kwirynus, Labartu, Lakszmi, Lalita, Leto, Lilith, Loki, Luna, Mahadewa, Mars, Marzanna, Merkury, Mimir, Minerwa, Mitra, Mokosz, Momus, Nammu, Nanna, Neptun, Nike, Ningal, Ninhursag, Ninlil, Nintur, Njördhr, Nyks, Odin, Omecihuatl, Ometecuhtli, Ometeotl, Ops, Ozyrys, Parwati, Pax, Pazuzu, Pereplut, Perperuna, Persefona, Perun, Picumnus, Pilumnus, Pluton, Podaga, Pontos, Porenut, Porewit, Posejdon, Pradzapati, Prythiwi, Ptah, Puszan, Quetzalcoatl, Ra, Radogost, Rama, Ratri, Rea, Rod, Rudra, Rugewit, Sakka, Sakti, Salus, Saraswati, Saturn, Sawitar, Selene, Sif, Simargl, Siwa, Sol, Soma, Somnus, Sothis, Sovi, Sri, Sterquilinus, Strzybóg, Surja, Swaróg, Swarozyc, Swietowit, Takamimusubi, Tammuz, Tanatos, Tartar, Temida, Terminus, Tezcatlipoca, Thot, Tiamat, Tlazolteotl, Toci, Tonacacihuatl, Tonacatecuhtli, Tonatiuh, Totochtin, Trojan, Tryglaw, Twaszar, Tyche, Tyfon, Uixtochihuatl, Uranos, Uszas, Utu, Velu, mate, Virtus, Waju, Waruna, Weles, Wenus, Westa, Wiktoria, Wisznu, Wulkan, Xilonen, Xipe, Totec, Zeus, Zorza, Zywie.
 

To tylko drobna część pantonów bogów różnych religii. Nie wszyscy bogowie, nie wszystkie religie. Skreśl teraz z tej listy tych bogów, w których nie wierzysz.

Ile Ci zostało? Zapewne jeden. Nie wierzysz w 225 innych bogów wymienionych na liście. Jesteś ateistą wobec 99,6%. Jeśli dopisać do tego kolejnych bogów, których zwyczajnie pominąłem, z łatwością przekroczysz 99,9%. Jeśli uwzględnić bogów najróżniejszych ludów pierwotnych, oraz tych o których wszyscy już zapomnieli, to zapewne będziesz ateistą w 99,999%.

Ja nie wierzę w 226 bogów z tej listy. Jestem do Ciebie podobny - chrześcijaninie, żydzie czy muzułmaninie - w 99,9%. Nie wierzymy w tych samych bogów.
 

Zapewne powiesz, że ten którego wybrałeś jest tym jedynym prawdziwym, a reszta to fałszywe bożki. Zapewne powie to każdy wierzący, bez względu na to, co skreślił. Ale to już ustalajcie między sobą.

 

 

 

 

Matt Kaboom
O mnie Matt Kaboom

"Nie wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów dopóki nie zajrzałem do internetu" - znane powiedzenie przypisywane Stanisławowi Lemowi. Kiedyś mnie bawiło... Dopóki nie zajrzałem do internetu. I stwierdziłem, że świetnie się tutaj nadam. A że pisanie blogów jest teraz cool, trendy i każdy bloguje, to i ja założyłem tutaj bloga.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura